Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie

Wil jij meer geschikte kandidaten aantrekken en een sterk werkgeversmerk opzetten? Recruitment Now tilt jouw recruitment naar het volgende niveau, door middel van effectieve arbeidsmarktcommunicatie. Laten we samen onderzoeken wat werken bij jouw organisatie zo bijzonder maakt!

Wat is arbeidsmarktcommunicatie?

Arbeidsmarktcommunicatie zet je in om naar buiten te treden met je werkgeversmerk. Onder arbeidsmarktcommunicatie vallen verschillende facetten. Deze facetten hebben het gezamenlijke doel nieuwe medewerkers te werven die goed passen binnen jouw organisatie. Arbeidsmarktcommunicatie stelt je daarnaast in staat om een sterk werkgeversmerk te bouwen, wat ervoor zorgt dat je op een positieve manier contact kunt onderhouden met je huidige, potentiële en oud-medewerkers.

Versterk je positie op de arbeidsmarkt, vergroot je retentiepercentage en trek nieuw talent aan door middel van krachtige arbeidsmarktcommunicatie. Arbeidsmarktcommunicatie is een belangrijk onderdeel van jouw recruitmentstrategie. Het speelt een essentiële rol in het creëren van concurrentievoordeel en het realiseren van groei en continuïteit.

Wat wordt er verstaan onder arbeidsmarktcommunicatie?

Simpel gezegd vallen alle werkzaamheden en processen die je als werkgever inzet om jouw positionering op de arbeidsmarkt te versterken, onder arbeidsmarktcommunicatie. Je kunt dan denken aan Employer Branding en Recruitment Marketing.

Werkzaamheden die hieronder vallen zijn bijvoorbeeld het opstellen van vacature-advertenties en -videos, het ontwikkelen en delen van communicatieboodschappen, het actief inzetten van social media om het werkgeversmerk te versterken, het organiseren van evenementen en beurzen en het realiseren van de interne communicatie binnen een organisatie.

Hoe zet je arbeidsmarktcommunicatie in?

Het inzetten van goede arbeidsmarktcommunicatie vraagt om inzicht. Wat zijn de voordelen van werken bij jouw organisatie? En hoe ga je dit naar krachtige campagnes vertalen? Door de USP’s met betrekking tot jouw employer brand te formuleren kun je de voordelen van werken bij jouw organisatie beter overbrengen bij potentiële nieuwe medewerkers. Hierdoor trek je kandidaten aan die zich aansluiten bij jouw bedrijfsdoelen en -cultuur.

Daarnaast is het belangrijk dat je een goed beeld hebt van je doelgroep. Hoe ga je jouw arbeidsmarktcommunicatie inzetten om deze groep te bereiken en wat is er nodig om deze mensen te overtuigen van jouw organisatie? Maak hiervoor een goede contentkalender met een gedegen arbeidsmarkt communicatie strategie.

Voordelen arbeidsmarktcommunicatie uitbesteden

  • Haal expertise en ervaring in huis voor jouw arbeidsmarktcommunicatie.
  • Recruitment Now heeft zowel recruitment- als marketingspecialisten onder één dak.
  • Je hoeft geen dure recruitment tools aan te schaffen.
  • Wij adviseren én implementeren.

Zo pakken wij arbeidsmarktcommunicatie aan!

Het belang van arbeidsmarktcommunicatie neemt steeds meer toe. Organisaties komen steeds lastiger aan medewerkers en het wordt ook alsmaar moeilijker om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten. Bij Recruitment Now kijken we naar de positionering van jouw employer brand en komen we met arbeidsmarktcommunicatie op maat.

  1. 1

    Interview medewerkers

    Jouw medewerkers weten precies waarom werken bij je organisatie loont. Door input te verzamelen van huidige medewerkers bepalen we de positionering van je employer brand. Op basis van deze input stellen we USP’s op die betrekking hebben op werken bij jouw organisatie.

  2. 2

    Contentkalender maken

    Na het creëren van je content plannen we deze in via onze contentkalender. We bedenken een logische flow voor jouw arbeidsmarktcampagnes en zorgen dat jouw posts op het juiste moment en kanaal worden verspreid. Niet schieten met losse flodders, maar een gedegen strategie is hierbij van belang.

  3. 3

    Content creëren

    Naar aanleiding van onze interviews gaan we aan de slag met content creatie. We bedenken content die aansluit bij jouw doelgroep en die een goed beeld geeft van de voordelen van werken bij jouw organisatie.

  4. 4

    Plaatsen

    We kijken samen naar de juiste manier om jouw arbeidsmarktcommunicatie te verspreiden. Dat kan via social media zijn, maar ook op andere plekken, bijvoorbeeld door SEO-proof werving video's, nieuwsbrieven of plaatsingen in de ‘reguliere’ media. Na het plaatsen van je posts brengen we de effectiviteit van onze campagnes in kaart en geven we inzicht in de behaalde resultaten.

Arbeidsmarktcommunicatie uitbesteden

Wil jij je arbeidsmarktcommunicatie uitbesteden? Door gebruik te maken van onze expertise op het gebied van zowel recruitment als marketing, bouwen we effectieve recruitmentcampagnes die gericht zijn op het versterken van jouw employer brand. Zo zorgen we dat je binnen no-time een toestroom aan geschikte kandidaten hebt op jouw vacatures en je huidige medewerkers ambassadeurs worden van jouw werkgeversmerk.

Neem vandaag nog contact met ons op, om jouw arbeidsmarktcommunicatie uit te besteden!

Jouw recruitment uitbesteden?

Jouw recruitment uitbesteden?

Algemene voorwaarden

Design en realisatie door Dashed