Bereik latente baanzoekers met Recruitment Marketing
Actieve baanzoekers struinen vacaturesites af en houden LinkedIn scherp in de gaten. Latente baanzoekers solliciteren niet actief, maar staan wel open voor een nieuwe baan. Ze wachten rustig af totdat jij hun prikkelt. Om succesvol latent zoekenden te werven, moet je dus weten waar je ze kan vinden. Én als je ze hebt gevonden, hoe je ze verleidt bij jou te solliciteren. Het inzetten van ‘traditionele’ recruitment middelen is niet meer voldoende. Je hebt ijzersterke Recruitment Marketing nodig.
De ingrediënten van een Recruitment Marketing campagne
Wist je dat de latente doelgroep vaak groter is dan de actieve doelgroep? Reden genoeg dus om je goed te verdiepen in die eerste groep. Recruitment Marketing valt of staat bij de juiste inzichten. Daarom brengen wij de latente doelgroep volledig in kaart. We onderzoeken op welke platformen ze zitten, wat ze belangrijk vinden, wanneer ze van baan wisselen, met welke taal je ze aanspreekt én hoe je ze geleidelijk over de streep trekt. Je krijgt een gepersonaliseerde Recruitment marketingoplossing op basis van jouw doelgroepen. Zo bind jij het juiste talent aan jouw organisatie.