Recruitment Marketing

Recruitment Marketing

Wij combineren de laatste kennis van recruitment met ijzersterke marketing. Zo bereiken wij met recruitment marketingcampagnes latente werkzoekende.

Hoe jij latente baanzoekers bereikt

Actieve baanzoekers struinen vacaturesites af en houden LinkedIn scherp in de gaten. Latente baanzoekers solliciteren niet actief, maar staan wel open voor een nieuwe baan. Ze wachten rustig af totdat jij hun prikkelt. Om succesvol latent zoekenden te werven, moet je dus weten waar je ze kan vinden. Én als je ze hebt gevonden, hoe je ze verleidt bij jou te solliciteren. Het inzetten van ‘traditionele’ recruitmentmiddelen is niet meer voldoende. Je hebt ijzersterke recruitment marketing nodig.

De ingrediënten van recruitment marketing

Wist je dat de latente doelgroep vaak groter is dan de actieve doelgroep? Reden genoeg dus om je goed te verdiepen in die eerste groep. Recruitment marketing valt of staat bij de juiste inzichten. Daarom brengen wij de latente doelgroep volledig in kaart. We onderzoeken op welke platformen ze zitten, wat ze belangrijk vinden, wanneer ze van baan wisselen, met welke taal je ze aanspreekt én hoe je ze geleidelijk over de streep trekt. Je krijgt een gepersonaliseerde recruitment marketingoplossing op basis van jouw doelgroepen. Zo bind jij het juiste talent aan jouw organisatie.

Voordelen van sterke Recruitment Marketing

  • Je werkt direct aan een sterk werkgeversmerk
  • Kandidaten kiezen bewust voor jouw organisatie
  • Laagdrempelige manier van solliciteren
  • Je bereikt latent werkzoekenden
  • Visuele weergave van de vacature
  1. 1

    Een goed begin is het halve werk

    Om ervoor te zorgen dat we de latente doelgroep succesvol bereiken, verzamelen we relevante data over de doelgroep. Op basis van arbeidsmarktdata en interviews met jouw eigen medewerkers brengen we jouw doelgroepen volledig in kaart.

  2. 2

    Het creatieve concept

    Ons creatieve team gaat aan de slag met de verzamelde inzichten en USP’s van jouw organisatie. Iedere organisatie en doelgroep is anders, dus we maken een creatief concept dat past bij jou. Aan de hand van data bepalen we hoe we jouw doelgroep aantrekken en bereiken. We presenteren onze ideeën en besluiten samen hoe we jouw recruitment marketing tot een succes gaan maken.

  3. 3

    Tijd voor actie

    Op basis van het creatieve concept maken we alle content. Denk bijvoorbeeld aan een grootschalige videoproductie, speciale landingspagina’s voor vacatures en advertenties op social media.

  4. 4

    Meten is weten

    We hebben verschillende tools in huis waarmee we jouw campagnes monitoren. Samen met de Ads Specialist bespreek je wekelijks alle resultaten. Verleid je de juiste kandidaten of moeten we de campagne optimaliseren? Op deze manier worden jouw recruitmentdoelen behaald.

Impact maken met recruitment marketing?

Impact maken met recruitment marketing?

Design en realisatie door Dashed