Employer Branding

Employer Branding

Een sterk werkgeversmerk laat zien wie je bent en waar je als organisatie voor staat. Hierdoor positioneer je jezelf als aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt en bind je huidige medewerkers.

De kracht van employer branding

Het doel van employer branding is het behouden van medewerkers en aantrekken van het juiste talent. Daarom is het belangrijk om te weten wat jouw organisatie uniek maakt, waarom medewerkers juist bij jou werken en wat hen gelukkig maakt op de werkvloer. Op basis hiervan rollen we samen een employer branding strategie uit die bij jouw organisatie past.

Een sterk employer brand

Het is belangrijk dat het beeld wat je schetst van jouw organisatie overeenkomt met de interne bedrijfscultuur. Om dit vast te stellen gaan we praten met mensen uit alle lagen van de organisatie. Waarom werken ze bij jou? En wat was hun beeld toen ze bij de organisatie kwamen werken en klopt dit? Zomaar een aantal vragen die we stellen.

Aan de hand hiervan bepalen we samen jouw employee value proposition (EVP), ook wel de werkgeversbelofte genoemd. Ook kijken we welke middelen we kunnen inzetten voor het verbinden van medewerkers en talent aan jouw organisatie.

De voordelen van Employer Branding

  • Hogere betrokkenheid van medewerkers
  • Sollicitanten weten jouw organisatie te vinden
  • Minder verloop
  • Het vergroot de merkbeleving
  • Minder wervingskosten op lange termijn
  1. 1

    Onderzoek

    Wij organiseren sessies met medewerkers uit alle lagen van de organisatie. We stellen vast wie jullie zijn, wat jullie doen en wat de organisatie uniek maakt op het gebied van werk en bedrijfscultuur.

  2. 2

    Vastellen van de interne brand

    Nadat de sessies zijn afgerond gaan we terug naar de tekentafel. We stellen de overeenkomsten en verschillen vast en komen tot de kern van het werkgeversmerk. Onze bevindingen en idee├źn komen we presenteren we zodat je werkgevermerk direct tot leven komt.

  3. 3

    Gepersonaliseerde aanpak

    Een andere organisatie, een andere aanpak. Op basis van de verzamelde inzichten bepalen we samen hoe we jouw werkgeversmerk tot een succes maken. Wat heeft jouw organisatie nodig en wat is de kernboodschap? Hierin speelt onze arbeidsmarktdata een belangrijke rol. Spraakmakende campagnes kunnen een manier zijn om jouw merk in de schijnwerpers te zetten en zo te bouwen aan duurzame relaties.

Impact maken met jouw employer brand?

Impact maken met jouw employer brand?

Design en realisatie door Dashed