Wat is Employer Branding?
Employer Branding gaat over de manier waarop jouw bedrijf zich presenteert en positioneert als werkgever. Door te werken aan jouw Employer Brand kun je een positieve perceptie maken rondom je merk. Hierdoor trek je potentiële medewerkers aan en zorg je dat huidige en toekomstige medewerkers zich op hun plek voelen binnen jouw bedrijf.
Door in te zetten op Employer Branding verander je de cultuur binnen je organisatie en creëer je een klimaat waarin de medewerker zich thuis voelt. Dit realiseer je door goed werkgeverschap toe te passen en door naar buiten te treden als organisatie. Bijvoorbeeld door de voordelen van werken bij jouw bedrijf duidelijk te maken op social media.
De kracht van Employer Branding
Het doel van Employer Branding is het behouden van medewerkers en aantrekken van het juiste talent. Daarom is het belangrijk om te weten wat jouw organisatie uniek maakt, waarom medewerkers juist bij jou werken en wat hen gelukkig maakt op de werkvloer. Op basis hiervan rollen we samen een Employer Branding strategie uit die bij jouw organisatie past.
Een sterk Employer Brand
Het is belangrijk dat het beeld wat je schetst van jouw organisatie overeenkomt met de interne bedrijfscultuur. Om dit vast te stellen gaan we praten met mensen uit alle lagen van de organisatie. Waarom werken ze bij jou? En wat was hun beeld toen ze bij de organisatie kwamen werken en klopt dit? Zomaar een aantal vragen die we stellen.
Aan de hand hiervan bepalen we samen jouw employee value proposition (EVP), ook wel de werkgeversbelofte genoemd. Ook kijken we welke middelen we kunnen inzetten voor het verbinden van medewerkers en talent aan jouw organisatie.
De Employee Value Proposition (EVP)
Met de Employee Value Proposition doelen we op de waarde die jij als werkgever biedt aan je medewerkers. In andere woorden, waarom het voor huidige en toekomstige medewerkers loont om bij jou in dienst te komen of te blijven. Onder de EVP vallen verschillende facetten zoals het loon, de doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, normen en waarden. Door te werken aan je EVP verbeter je jouw werkgeverschap in de ogen van je medewerkers.