Sint Maartenskliniek
Als gespecialiseerd ziekenhuis staat de Sint Maartenskliniek in Nederland en Europa vooraan in de behandeling van aandoeningen op het gebied van houding en beweging. Vorig jaar werd de Sint Maartenskliniek door de patiënten bekroond met een 9 voor de zorg! Hieruit blijkt dat ze al goed op de kaart staan als organisatie zijnde, maar dat betekent niet direct dat ze dat ook zijn als werkgeversmerk.
Nieuwe recruitmentstrategie
Door de jaren heen zag de Sint Maartenskliniek het aantal reacties per vacature sterk afnemen. Met onze hulp hebben we samen een nieuwe recruitmentstrategie ontwikkeld die aansloot bij hun wensen om zo de recruitment doelen te halen.
De aanpak
Allereerst hebben we een recruitmentscan uitgevoerd. Met deze recruitment scan meten we wat het niveau van recruitment in binnen een organisatie. Aan de hand van de recruitmentscan hebben we samen bepaald wat er nodig was. Zo hebben we onder andere het recruitmentproces geoptimaliseerd, een vernieuwd employer brand uitgerold en diverse, toffe recruitment marketingcampagnes opgezet én uitgerold voor meerdere openstaande zorgvacatures. Op deze manier hebben we de Sint Maartenskliniek als aantrekkelijke werkgever in de markt gezet voor zorgprofessionals.
Nieuw recruitmentsysteem
Bij een vernieuwd recruitmentproces hoort een goed recruitmentsysteem (ATS). We hebben een eisenlijst gemaakt waaraan het systeem moest voldoen en bekeken of het nieuwe recruitment proces weggezet kon worden in het nieuwe recruitmentsysteem. Nadat we meerdere partijen met elkaar hadden vergeleken kreeg Recruitee de voorkeur. Op deze manier konden we onder andere talentpools ontwikkelen en onze eigen landingspagina’s koppelen aan Recruitee. Op deze manier landen alle kandidaten in één omgeving.
Campagne resultaten Recruitment Marketing
82 leads
11 sollicitatiegesprekken
3 verpleegkundigen en 2 OK-assistenten gestart
In 12 weken tijd