Optimalisatie werkenbij website KION
KION is dé kinderdagopvangorganisatie van Nijmegen en omliggende gemeenten. Met meer dan 180 locaties en 1.500 medewerkers vangen ze dagelijks 11.000 kinderen op. Door de groeiende vraag naar kinderopvang en steeds krapper wordende arbeidsmarkt heeft KION een personele uitdaging.
Door deze uitdaging is het van belang dat sollicitanten gemakkelijk en efficiënt door het recruitmentproces worden geholpen en hierbij een positieve ervaring opdoen met de organisatie. Het eerste contact wordt gelegd op de werken bij website. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk... dus we gingen aan de slag!
Door deze uitdaging is het van belang dat sollicitanten gemakkelijk en efficiënt door het recruitmentproces worden geholpen en hierbij een positieve ervaring opdoen met de organisatie. Het eerste contact wordt gelegd op de werken bij website. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk... dus we gingen aan de slag!
Doel
Het doel van dit project is het verlagen van het bouncepercentage, het verhogen van de sollicitatieratio en het neerzetten van een heldere kandidaat reis.
Hoe hebben we dit aangepakt?
We zijn gestart met een doelgroepenanalyse, welke doelgroepen dienen we aan te spreken? Welke content vindt de doelgroep belangrijk om terug zien op de website? En op basis waarvan maakt de doelgroep de keuze voor een nieuwe baan?
Samen met KION hebben we ervoor gekozen per doelgroep een aparte kandidaat reis in te richten. Dit is gerealiseerd door aparte landingspagina’s te maken. Zo vinden pedagogisch medewerkers, studenten en staff-medewerkers enkel de content die voor hen interessant is. Door de kandidaat reis op deze manier in te richten zorgen we er ook voor dat we goed kunnen meten hoe de verschillende doelgroepen zich over de website bewegen.
Daarnaast is de focus gelegd op het overbrengen van het KION-gevoel. We laten kandidaten zien wat het bedrijf uniek maakt, presenteren boeiende verhalen van medewerkers en delen een glimp van de inspirerende locaties. Ook hebben we het voor potentiële kandidaten gemakkelijker gemaakt om in contact te komen met een van de recruiters.
Nieuwsgierig naar het eindresultaat? Neem een kijkje op www.werkenbijkion.nl.
Samen met KION hebben we ervoor gekozen per doelgroep een aparte kandidaat reis in te richten. Dit is gerealiseerd door aparte landingspagina’s te maken. Zo vinden pedagogisch medewerkers, studenten en staff-medewerkers enkel de content die voor hen interessant is. Door de kandidaat reis op deze manier in te richten zorgen we er ook voor dat we goed kunnen meten hoe de verschillende doelgroepen zich over de website bewegen.
Daarnaast is de focus gelegd op het overbrengen van het KION-gevoel. We laten kandidaten zien wat het bedrijf uniek maakt, presenteren boeiende verhalen van medewerkers en delen een glimp van de inspirerende locaties. Ook hebben we het voor potentiële kandidaten gemakkelijker gemaakt om in contact te komen met een van de recruiters.
Nieuwsgierig naar het eindresultaat? Neem een kijkje op www.werkenbijkion.nl.